Om ni vill titta på min kollektion, välkommen in: www.ideateljececiliatukiainen.blogspot.com eller kontakta mig på ceciliatukiainen@gmail.com

tisdag 27 oktober 2009

Min idé

Hur börjar en idé? Vad får man inspiration av? Mina tankevepor har nog legat och grott ett tag. Jag har länge facinerats av ord, bokstäver och siffror, var försig har dem en så vacker form och när man sätter ihop dem så blir det till en betydelse. Till en antikmässa som min vän Marie och jag skulle vara med på, tillverkade vi väggar av målad linneduk. Där föddes idéen till mina vepor! Jag började leta efter citat och vackra bilder i mina lådor med lappar och loppisfynd. Efter mycket experimenterande fick jag fram mina vepor som jag tillverkar idag. Möjligheterna är oändliga, det är det som gör mitt skapande så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar